Anunţ

Caută printre mesajele de pe forum înainte de a scrie unul nou!
Formulează corect întrebarea sau problema pe care o ai.
Respectă regulile forumului și Codul de Conduită!

#1 01 Mar 2016 22:48:06

CTz
Membru nou
Înregistrat: 01 Mar 2016

Server "webhosting" . Light.

Salut

In trecut m-am jucat cu OpenSUse, am avut un server destul de OK, ce tinea (doar) un domeniu, cu un website (website-ul nu a fost facut de mine). Asta se intampla prin 2008-2009. In urma unor diverse probleme (hacked thorugh website, inconsistenta in sustinerea unor conexiuni de internet, power failures - aveam birourile pe centura capitalei) am renuntat in favoarea unui share hosting pe MXHost. Bun, gustos, mai putin spatiul de stocare ce devine insuficient si m-am plictisit sa fac back-up la mail-uri din Outlook, pe NAS.

Asa ca am urmatoarea problema.  Vreau sa fac un server ce sa tina mai multe domenii (2 maxim 3), insa am doua probleme.

1. sunt oarecum incepator in ale Ubuntu-lui, stiu ca e un pic diferit de SUSe, macar dpdv al drepturilor (in SUSe lucrai de la bun inceput in root si nu iti bateai capul cu sudo ..... ), asa ca as fi recunoscator daca aveti recomandari pentru "how to" de buna calitate...
2. Desi nu am facut, stiu ca userii pe domenii diferite se tineau oarecum virtual, adica aveai useri de genul domeniu1user si domeniu2user. Acum nu mai stiu care ar fi varianta cea mai recomandata, probabil ceva cu masini virtuale ?! As vrea sa am user@domeniu2 si user@domeniu2 (stiu ca se putea face si inainte, dar am cam pierdut trenul cand am schimbat conceptul de hosting, don't shoot).

In principiu as vrea mail server (am folosit Postfix, si pe partea de imap/pop3 - Dovecot, a ramas aceeasi balada ?), un fail2ban, un filtru antispam, MySQL, Apache si remote admin by ssh. Amu', daca exista si o solutie antivirus functionala, e si mai bine, dar nu este un criteriu (am instalat KAV pe statii).

Multumesc. Pentru rabdare, in special smile